Vyznat se mezi poskytovateli přepravy není jednoduché. Klienti často zjistí, že spolupráce neprobíhá tak, jak si představovali a mají velké potíže s dodržováním časů nakládky i vykládky. Při výběru dopravce si dávejte pozor zejména na několik věcí. Platí to pro všechny typy i velikosti zásilek, ale dnes se budeme bavit především o zásilkách menšího objemu do 3,5 tun nebo 24 m3. Zakládat byste si měli především na:

autodoprava

  • spolehlivosti (dochvilnosti),
  • bezpečnosti (zboží během nakládání, jízdy i vykládání nepoškodí),
  • komunikaci (jak rychle reaguje).

Větší nebo menší společnost?

Velké firmy samozřejmě mají dostatek zkušeností a vybudovanou pověst. Myslete ale na to, že při větším počtu zaměstnanců i dodávek je mnohem těžší vše uhlídat. Zakázka jde navíc přes několik oddělení a často se stává, že se i podstatné informace někde ztratí.

  • Tohle se u menší firmy nestane. Ohlídat kvalitu 50 řidičů je reálné, oproti 250 řidičům u velké společnosti. Menší firmy jsou také mnohem flexibilnější a reagují na zakázku rychleji. Komunikace s nimi bude také zajisté jednodušší a informace se nikde neztratí, protože se zakázka bude předávat jen mezi několika zaměstnanci.

přeprava

Projděte si pořádně webové stránky

Web už má dneska každá dobrá firma. A právě z něj toho můžete opravdu hodně zjistit. Dobrého poskytovatele autodopravy poznáte snadno. Najdete u něj výčet veškerých služeb, které poskytuje a jejich detaily. Detailní ceník je také základem. Podívejte se samozřejmě i na reference a nezapomeňte na stránku „O nás“. Najít byste tam měli:

  1. firemní filozofii (příběh),
  2. informace o pojištění,
  3. dokumenty (oprávnění k podnikání apod.).

U některých dopravců můžete najít také fotografie z realizací, což je zajímavé vodítko. Není to ale vůbec nutné. Dívejte se především na to, jak působí jako celek, co už mají za sebou, rozsah poskytovaných služeb a co o nich říkají jejich zákazníci. To vám rychle řekne, jestli má cenu s nimi spolupracovat.